شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به افزایش میزان حجم پسماند در دهه نخست محرم به تشریح تدابیر مدیریت شهری و نحوه خدمات رسانی به مساجد و هیئت های مذهبی پرداخت.

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ به اهمیت مراسم های مذهبی ایام عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایش اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش انباشت پسماندهای ویژه این ایام و حفظ زیبایی و محیط زیست شهری تمهیدات لازم از سوی مدیریت شهری اندیشیده شده است.
یزدی افزود: علاوه بر آماده باش تیم های عملیاتی خدمات شهری در جهت پاکسازی و رفت و روب شبانه محیط پیرامون هیئات و مساجد، مجموعه اقداماتی نیز در جهت جلب مشارکت شهروندان و عزاداران انجام شده است.
وی ادامه داد: تحویل ملزومات و اقلام مورد نیاز برای جمع آوری پسماند به مساجد و هیئت های مذهبی، آموزش چهره به چهره کارشناسان، توزیع بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص مدیریت پسماند به ویژه ظروف یک بارمصرف از جمله اقدامات انجام شده در این مراکز مذهبی است.
یزدی با اشاره به اینکه از ابتدای محرم و آغاز فعالیت هیئات تاکنون هزاران نفر از عزاداران و مسئولین برپایی این مجالس مورد آموزش های لازم در جهت مدیریت پسماند قرار گرفته اند، گفت: توزیع مخازن تفکیک پسماند، کیسه های مخصوص جمع آوری ظروف یک بار مصرف و کارتن پلاست ویژه پسماند های تولیدی به مساجد و هیئت های مذهبی در حال انجام است.
شهردار منطقه ۱۴ مشارکت مردم را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: شهروندان با کاهش پسماندهای تولیدی وهمچنین عدم تخلیه ظروف یک بار مصرف در انهار و خیابان ها می توانند مدیریت شهری و همچنین همکاران خدوم پاکبان را همیاری کنند.

  • نویسنده : محبوبه شاملو