همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی با شعار «با شعار نجات اهل عالم با حسین (ع) است» منطقه 14 آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دارالمومنین تهران تاکید کرد.
وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم، افزود: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، برنامه های این ایام با رویکرد تبیین سبک زندگی حسینی(ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.
سالاری پور در تشریح برنامه های ماه محرم گفت: پویش زندگی حسینی، تعزیه خوانی،چهارپایه خوانی، برگزاری برنامه های آئینی روایت گویی و نقاله خوان ، تواشیح، سخنرانی و مدیحه سرایی ، سوگواره عاشورایی ،محفل انس با قرآن، همایش شیرخوارگان حسینی ، برپایی ایستگاه ها و موکب های حسینی ،نصب پرچم درب منازل خانواده معظم شهدا ، روضه های خانگی و محلی، تقدیر از پیر غلامان و خادمان حسینی و ادای احترام به خانواده شهدا از ویژه برنامه هایی است که در محلات۲۱گانه منطقه اجرا شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های هنری و فرهنگی با مضامین عاشورا گفت: نمایشگاه آثار خوشنویسی، مسابقه کتاب و کتابخوانی، کارگاه تصویرسازی داستان‌های عاشورایی، برپایی شب شعر محرم و نمایش خیابانی شب واقعه از دیگر برنامه هاست که در سرای محلات و پایگاه های بسیج و مراکز فرهنگی منطقه، تدارک دیده شده است.
شهردار منطقه۱۴ همچنین از دستورکار برای پاکسازی معابر منتهی به اجتماعات و مسیر عبور دسته‌های عزاداری بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و افزود: در این راستا علاوه بر حضور کارگران زحمتکش شهرداری برای نظافت محل حضور عزاداران، به‌منظور ایجاد فضای معنوی و شور حسینی وتناسب فضاهای شهری با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) ، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه (ع) ، کتیبه در محله ها با همیاری خود اهالی دارالمومنین انجام شده است.
سالاری پور در پایان درخصوص برنامه های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا بیان کرد: به همین مناسبت ضمن اجرای نغمه های عاشورایی ویژه نوجوانان و نوگلان حسینی ، مراسم سوگ و نماز ظهر عاشورا ، مراسم خیمه سوزان و برنامه هایی با مضمون وقایع روز عاشورا با حضور شهروندان و عزاداران، در گوشه و کنار منطقه برگزار می شود.

  • نویسنده : حمیدرضاعرب