عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: فهرست انتخاباتی آقای عارف بی اثر بر میزان مشارکت نیست اما اثر زیادی هم نخواهد داشت.

به گزارش سیاسی نیوز؛ اصلاح طلبان بارها و بارها از عدم ورود به انتخابات مجلس صحبت کردند اما حالا معلوم شد که محمدرضا عارف در حال تدوین فهرست انتخاباتی است، البته اعتدال و توسعه‌ای ها نیز بیکار ننشسته و در همین راستا می‌کوشند.

محمد علی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی درباره تلاش محمدرضا عارف برای تدوین فهرست اصلاح طلبی گفت: امروز با دو مشکل مواجه هستیم نخست آنکه شخصیت های شاخص جریان اصلاحات ثبت نام نکردند که الان دیگر کاری نمی شود کرد، دوم موضوع ردصلاحیت تعداد زیادی از نامزدهای اصلاح طلب در هیأت های اجرایی است که امیدواریم برای خروج از وضعیت یخبندان انتخاباتی و فراهم شدن فضای رقابتی، هیأت های نظارت تعداد بیشتری از کاندیداها را تأیید کنند.

وی با اشاره به فضای سرد انتخاباتی افزود: این وضعیت فقط متوجه تهران و کلانشهرها نیست در شهرستان های کوچک نیز یک نوع یخبندان انتخاباتی به چشم می خورد. وقتی کاندیداهای قابل توجهی در صحنه حاضر باشند، حالا آقای دکتر عارف یا تشکل های اصلاح طلب می توانند به میدان بیایند و با کاندیدا برای تدوین لیست انتخاباتی توافق و توافق کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره رایزنی عارف با کارگزاران برای تدوین فهرست انتخاباتی اظهار کرد: خبری از این موضوع ندارم اما آقای مرعشی دبیرکل کارگزاران اعلام کرد «اگر امکان معرفی کاندیدا و ارائه لیست فراهم باشد، این کار را انجام خواهیم داد».

نمازی درباره موفقیت عارف برای تدوین فهرست انتخاباتی گفت: بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها امکان دارد آقای عارف به بررسی کاندیدا بنشیند و افرادی را پیدا کند اما سئوال این است که آیا اقدام آقای عارف روی تصمیم مردم برای مشارکت در انتخابات تأثیر دارد یا خیر؟ معتقدم فهرست انتخاباتی آقای عارف بی اثر بر مشارکت نیست اما اثر زیادی هم نخواهد داشت.

  • نویسنده : عبدی
  • منبع خبر : فردا