چشم دوستداران کشتی جهان امشب به تقابل ۲ آزادکار نامدار دنیای کشتی است؛ ششمین رویاروییِ حسن یزدانی با دیوید تیلور. نتیجه پنج سرشاخ‌ِ این ۲ کشتی‌گیر تا کنون چهار برد برای تیلور و یک برد برای یزدانی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی نیوز؛نخستین روز مسابقات جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۲۳ که به میزبانی مجدد صربستان در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد برگزار می‌شود، از دیروز آغاز شد که با درخشش سه آزادکار مازندرانی همراه بود. طبق پیش‌بینی‌ها امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم همه حریفان خود را مقتدرانه کنار زدند و پا به فینال رقابت‌ها گذاشتند. اما رضا اطری دیگر آزادکار مازندرانی تیم ملی کشتی ایران که پارسال در مسابقات جهانی مدال نقره را کسب کرده بود، در نخستین مسابقه‌اش با نتیجه نزدیک ۱ – ۱ مقابل حریف ژاپنی تن به شکست داد و بر خلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست خود را به جمع مدال‌آوران برساند.

امشب قرار است سه مازندرانیِ راه‌یافته به فینال مقابل حریفان خود قرار بگیرند و برای کسب خوش رنگ‌ترین مدال مسابقات با رقبا سرشاخ شوند؛ امیرمحمد یزدانی با زین رتفورد امریکایی سرشاخ می‌شود، امیرحسین زارع که با پیروزی قاطعانه‌ مقابل طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک و فینالیست شد باید با دیگر قهرمان نامدار سنگین‌وزن کشتی آزاد جهان یعنی گنو پتریاشویلی بایستد و در دیداری حساس و پرمخاطب و هیجان‌انگیز هم حسن یزدانی آزادکار نامدار و محبوب ایرانی‌ها باید برای ششمین بار به مصاف دیوید تیلور رقیب سرسخت و کشتی‌بلد خود برود.

یزدانی و تیلور باز هم حریفان خود را بدون دردسر و به راحتی از پیش رو برداشتند تا وزن ۸۶ کیلوگرم برای دوستداران کشتی جهان فقط یک مسابقه داشته باشد: یزدانی-تیلور.

یزدانی در دور مقدماتی استراحت داشت و در دور دوم برابر لاورنس، کشتی‌گیر استرالیا با نتیجه ۸ – ۲ و ضربه فنی به پیروزی رسید. سپس موفق شد با نتیجه ۱۱ -۰ اردن بات از مغولستان را از پیش رو بردارد. در مرحله یک چهارم نهایی نیز ناظم مایلز امینه از سن‌مارینو دارنده را با نتیجه ۷ – ۲ شکست داد. در مرحله نیمه‌نهایی مقابل شاپیف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ – ۰ پیروز شد و به فینال رسید.

دیوید تیلور نیز بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با ضربه فنی مقابل رقیب مراکشی به پیروزی رسید، در یک هشتم نهایی با پیروزی ۱۰ – ۰مقابل کشتی‌گیر اتریشی به یک چهارم نهایی رسید. سپس ۱۲ – ۲ ماگومد شاریپوف از بحرین را شکست داد و با پیروزی ۷ بر صفر در نیمه‌نهایی مقابل عظمت دولت بیک‌اف از قزاقستان فینالیست شد.

  • نویسنده : علی صادقی پری