معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۴ از نصب تله‌های فرمونی برای درختان قدیمی بوستان سهند خبرداد.

علیرضا برزگر مرادی با بیان اینکه درختان کهنسال این بوستان سرمایه ها و میراث طبیعی منطقه محسوب می شود، گفت: بر این اساس و جهت مراقبت این درختان از وجود آفات حشرات و بویژه سوسک های چوبخوار و پوستخوار، تله های فرومونی بر روی درختان کاج بوستان نصب شد.

وی همچنین به تیمار درختچه‌های زرشک در این بوستان واقع در ناحیه ۲ منطقه اشاره کرد و افزود: این عملیات در جهت حفظ و ارتقای کیفیت منظر سبز شهری و بر علیه سفیدک سطحی صورت گرفته است.

برزگر مرادی در ادامه از تیمار، روغن پاشی و اقدامات تخصصی برای پیشگیری و دفع عوامل خسارتزا برای درختان فضاهای سبز منطقه خبرداد و افزود: این مراقبت های گیاهی در سطح منطقه با الویت معابر اصلی و فرعی، بوستانها، محوطه داخلی ایستگاه آتشنشانی و کلانتری ۱۳۲ و کانون های هدف انجام شده است.

وی یادآور شد: شناسائی و تهیه تیمارهای گیاهی برای درختچه های رز و نسترن و درختان بید، تیمار و روغن پاشی درختان زیتون با محلول گیاهی، حذف تنه جوش و پاجوش‌های زیتون به همراه توکشی شاخ و برگ‌های این درختان به عنوان اقدامات تخصصی و مستمر در این فصل سال است که از شیوع گسترده و طغیان آفات درفضای سبز و منابع طبیعی منطقه جلوگیری بعمل می آورد.

  • نویسنده : محبوبه شاملو جانی بیگ