در حوزه آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران چه کسی فعال است ؟! -به گزارش سیاسی نیوز، به نقل از وبسایت سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمدی صدر با اهدای لوح تقدیر از دکتر یزدی شهردار منطقه ۱۴ به پاس تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران تشکر و […]

در حوزه آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران چه کسی فعال است ؟! -به گزارش سیاسی نیوز، به نقل از وبسایت سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمدی صدر با اهدای لوح تقدیر از دکتر یزدی شهردار منطقه ۱۴ به پاس تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران تشکر و قدردانی کرد.

برای چه اقداماتی ؟

از اقدامات این منطقه از پایتخت می توان به توزیع غذای گرم در گرمخانه ها، توزیع بسته های لوازم تحریر بین خانوادهای کم برخوردار، بکارگیری اساتید مجرب در زمینه آموزش و استعدادیابی هنری کودکان کار، آسیب و درمعرض آسیب، ساماندهی معتادین و کارتن خواب ها ، برگزاری کارگاه آسیبهای اجتماعی در مساجد و تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی برای خانم های سرپرست خانوار اشاره داشت.

در سال ۱۴۰۱ هیأت وزیران به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «علیرضا زاکانی» شهردار تهران را به‌ عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران در حوزه‌های (حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، معتادان به‌خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و خانواده‌های آنها) در پایتخت، منصوب کرد.

تعریف اسیب اجتماعی

آسیب های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه چه بصورت فردی و یا جمعی  اطلاق می شوند که ریشه در بی نظمی ها، کژکارکردی های پدیده های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد.این آسیب ها غالبا باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می شوند.و همچین می توان گفت که : به هر نوع عمل فردی یا جمعی گفته می شود که در راستای اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی یا غیررسمی جامعه محل فعالیت کنشگران قرار نمی گیرد و در نتیجه با منع قانونی و یا قبح اخلاقی و اجتماعی روبه رو میگردد.

انواع اسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی خانواده
آسیب های اجتماعی زنان
آسیب های اجتماعی طلاق
آسیب های اجتماعی جوانان
آسیب های اجتماعی اعتیاد
آسیب های اجتماعی اینترنت
آسیب های اجتماعی ماهواره
آسیب های اجتماعی دانش آموزان

  • نویسنده : علی صادقی پری