عملیات آبشویی درختان منطقه۱۴ با روش های سازگار با محیط زیست به منظور کنترل آفات و حفظ سلامت درختان و زیبایی بصری فضاهای سبز درحال اجراست.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴ با بیان اینکه با گرم شدن هوا و طغیان آفات و حجم مصرف سوخت های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بسیار بیشتر از حد نرمال می شود، گفت: با توجه به این مهم که سبب کاهش عملکرد و سلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز می شود. ، عملیات پاکسازی و آبشویی مستمر درختان در شریان های اصلی و معابر فرعی منطقه از جمله ناحیه۶ بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی مستمر اجرا می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این عملیات با برنامه ریزی مرکز تحقیقات، آموزش ومشاوره فضای سبز و تیم اجرایی به صورت شبانه اجرا می شود، افزود: آبشویی شبانه ۳۱۰ اصله از درختان ناحیه۶ با صابون های گیاهی برای شستشو آلاینده های زیست محیطی و افزایش راندمان فرایند فتو سنتز انجام شد. شهردار منطقه یاداورشد: به منظور اجرای صحیح عملیات مذکور، مسیرهای اجرای این عملیات رسیدگی به طور روزانه توسط کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش ومشاوره فضای سبز مورد بازدید و بازبینی قرار می گیرد و حفظ سلامت درختان به طور گسترده در دستور کار است.

  • نویسنده : علی صادقی