جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

به گزارش سیاسی نیوز؛ در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

علاوه بر حضور برخی از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی (ره)، جمع دیگری از فعالان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور نیز از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور دارند.

رهبر انقلاب:

*ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم

*هدف دشمن انقلاب اسلامی بود. میخواستند انقلاب بی نظیر و کبیر در ایران را سرکوب کنند

*مسئله‌ی دشمن، جمهوری اسلامی‌ست؛ مسئله‌ی اصلی این است

*مسئله در جنگ عراق علیه ایران، فقط تغییر مرز و جغرافیا نبود. هویت یک ملت را هدف قرار داده بودند

*دفاع مقدس در مقابل چه کسی بود؟ مشوق اصلی، آمریکا بود

*اینکه از چه چیزی دفاع می شد؛ در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود و از تمامیت ارضی کشور دفاع میشد.

 طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البته جبهه اساسی و مهم دشمن، هدفشان مسئله تمامیت ارضی نبود آن هدف صدام بود. هدف آنها انقلاب بود. آنها میخواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهمی را که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود، سرکوب کنند.

 این انقلاب توانسته بود نظام وابسته و فاسد حاکم بر کشور را بر طرف کنه برکنار کنه و یک نظام جدید، یک سخن نو را در این کشور حاکم کند؛ مردم‌سالاری دینی حرف نویی بود در دنیا.

 آنهایی که با جمهوری اسلامی طرفند، مقابلند، دشمنی می‌کنند،مسئله شان، مسئله «جمهوری اسلامی» است.

بنابراین آن چیزی که از آن دفاع می شد، این نقطه های اساسی و مهم بود. مسئله فقط این نبود که قسمتی از مرز عقب می رود یا جلو می‌آید، مرزهای جغرافیایی تغییر پیدا میکند.اگرچه البته آن هم مهم بود اما این اهمیتش قابل مقایسه با آن نیست.

ما در جنگ کمک کننده‌ای نداشتیم، حتی امکانات و تسلیحاتی را که می‌خواستیم پول بدهیم و بخریم فراهم نمیشد مگر به ندرت و موارد جزئی

چهار زاویه اصلی برای تحلیل دفاع مقدس از نظر رهبر انقلاب

 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در دیدار فعالان عرصه دفاع مقدس: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن  به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.

عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود دید:
۱- یکی از زاویه‌ی آن چیزی است که از آن دفاع میشود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع میکردیم ما؟

۲- یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟

۳- زاویه‌ی سوم این است که این دفاع به وسیله‌ی چه کسانی انجام گرفت؟

۴- زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟

  • نویسنده : حسن عبدی