نقاط حادثه خیز منطقه ۱۴ با حضور مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران و با هدف ارتقای ایمنی تردد وکاهش حوادث رانندگی شناسایی و ایمن سازی این نقاط مورد تاکید و دستور کار قرار گرفت.

سید حسین حسینی نژاد مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران ضمن بازدید از وضعیت محورها و شریان های عبوری طی هم اندیشی درخصوص نقاط حادثه خیز ترافیکی منطقه که با حضور امیر یزدی شهردار، مدیران شهری منطقه و مسئولان پلیس راهور صورت گرفت، راه کارهای لازم جهت کاهش نقاط حادثه خیز و ایمن سازی ترافیکی تقاطع ها و محورهای عبوری منطقه را ارائه کرد.
حسینی نژاد با تاکید بر اهمیت ضرورت آموزش های شهروندی در آگاهی بخشی به اعضای خانواده در حوزه فرهنگ ترافیک یاداور شد: ارتقای سطح اگاهی شهروندان بویژه پدران خانواده که موتور سوار هستند تاثیر موثر و مثبتی بر پایین آمدن آمار تخلفات ترافیکی و تصادفات دارد.
طرح گذرگاه عابر پیاده ایمن برای تقاطع ها و رفیوژهای میانی و طرح ساماندهی الگوی خط کشی، ساماندهی محل توقف و پارک موتورسیکلت ها در حاشیه سواره روها و هرس فضاهای سبز و رفع موانع دید المان های ترافیکی از موارد مورد بررسی و تاکید مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در حوزه بهبود وضعیت ترافیکی منطقه در این هم اندیشی بود.
امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ در این هم اندیشی ضمن ارائه گزارشات ترافیکی و اقدامات صورت گرفته ایمنی، اصلاح هندسی و… درگذرگاه ها و محورهای منطقه، بر ارائه دوره های متنوع آموزش محور در تعامل با پلیس راهور جهت ترویج فرهنگ ترافیکی بین شهروندان و بویژه دارندگان وسایل نقلیه تا پایان سال تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت تامین روشنایی فضاهای سبز و حاشیه بزرگراهها و معابر جهت افزایش ایمنی دید راننده ها و تسهیل عبور عابران، دستور اصلاح موانع و رسیدگی به فضاهای سبز بزرگراهی جهت بالابردن ضریب امنیت ترافیکی منطقه و رفاه بیشتر شهروندان را صادر کرد.
یزدی همچنین با مثبت برشمردن ترافیکی ساماندهی الگوی خط و ایده های خلاقانه و نو جهت نظم دهی ترافیکی و کاهش خسارات ناشی تصادفات، از برنامه ریزی برای اجرای طرح ساماندهی الگوی خط کشی برای رفع بی نظمی ترافیکی در تقاطع ها و محورها ی منطقه ۱۴ و برنامه ریزی برای ایمن تر شدن نقاط حادثه خیز منطقه و پایین آمدن آمار تصادفات خطر آفرین خبر داد.

  • نویسنده : علی صادقی پری