رئیس دانشگاه پیام نور مهمترین برنامه های این دانشگاه در سال جاری را گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی با تاکید بر رشته های کاربردی و مورد نیاز جامعه برشمرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور در سال ۹۷ را تشریح کرد

وی با تاکید بر لزوم اصلاح فرایندها با هدف افزایش سرعت، کاهش هزینه و همچنین افزایش سطح رضایت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی گفت: دانشگاه پیام نور در سال ۹۷ با اجرای برنامه ای منسجم و هدفمند در راستای تحقق اهداف نظام آموزش عالی و رشد و تعالی بیشتر اهتمام می ورزد.

گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به مهمترین برنامه های آموزشی دانشگاه پیام نور در سال ۹۷ گفت: آمایش رشته محل ها و همچنین گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی با تاکید بر رشته های کاربردی و مورد نیاز جامعه و رشته های میان رشته ای منطبق با ماموریت های دانشگاه قطعا یکی از مهمترین برنامه های آموزشی دانشگاه است که در سال ۹۷ با تمرکز بیشتری دنبال می شود.

بازنگری منابع آموزشی و نیازسنجی

وی تصحیح و بازنگری منابع آموزشی و همچنین نیازسنجی و برنامه ریزی توسعه رشته های دانشگاه را برای تحقق اهداف آموزشی ضروری دانست.

گسترش شیوه آموزش الکترونیکی

زمانی گسترش شیوه آموزش الکترونیکی را یکی دیگر از برنامه های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: بومی سازی و ایجاد سامانه آموزش یادگیری (LMS) جدید مطابق با نیازهای دانشگاه، افزایش ظرفیت آموزش الکترونیکی با قطب بندی جدید و ایجاد گروه های درسی و همچنین ارائه آموزش الکترونیکی برای دانشجویان مراکز بین الملل از جمله زیرساخت های لازم برای این منظور است که در سال ۹۷ تحقق خواهد یافت.

تصویب شیوه نامه تولید محتوای الکترونیکی

وی همچنین به تولید محتوای الکترونیکی اشاره کرد ویادآور شد: تصویب شیوه نامه تولید محتوای الکترونیکی همراه با استانداردهای تولید محتوا، طراحی و راه اندازی سامانه مدیریت محتوای الکترونیکی  LCMS)، برنامه ریزی برای تولید محتوا و Ebook منابع درسی از جمله مواردی است که برای تولید محتوا و غنی سازی آن در دست انجام است.

برگزاری تمام آزمون های دانشجویان بین الملل به صورت آنلاین

وی با اشاره به آزمون های متمرکز در دانشگاه پیام نور گفت: برگزاری متمرکز آزمون های هر نیمسال در دانشگاه پیام نور ویژگی منحصر به فرد این دانشگاه است که تصمیم داریم در سال ۹۷ ضمن ارتقای نرم افزار طرح سئوال استادان، تمام آزمون های دانشجویان بین المللی دانشگاه به صورت آنلاین انجام شود و با افزایش آزمون های الکترونیکی برای تولید نمره سریع میزان رضایتمندی دانشجویان را نیز افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ثبت سیستمی پروپوزال های دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، پیاده سازی و برنامه نویسی درخواست های دانشجویی در سامانه آموزشی گلستان، تغییر فرمت دانشنامه ها و تسریع در صدور دانشنامه های معوق را از دیگر برنامه های مهم آموزشی دانشگاه عنوان کرد .

توسعه و بهسازی نشریات پژوهشی دانشگاه

زمانی در خصوص برنامه های پژوهش و فناوری دانشگاه در سال جدید نیز گفت: توسعه و بهسازی نشریات پژوهشی دانشگاه، از اولویت های این حوزه است.

برگزاری دومین استارت آپ تدوین محتوای دیجیتال

وی همچنین از برگزاری دومین استارت آپ تدوین محتوای دیجیتال در اردیبهشت ۱۳۹۷ در سازمان مرکزی دانشگاه و کشور ارمنستان خبر داد و افزود: برنامه ریزی در راستای تداوم برگزاری رویدادهای استارت آپی در سطح ملی و بین المللی با هدف حمایت از ایده پردازان، نخبگان و کارآفرینان دانشگاه انجام شده است.

راه اندازی شبکه مرکز نوآوری دانشگاه

وی از راه اندازی شبکه مرکز نوآوری دانشگاه خبر داد و گفت: در سال ۹۷، فاز اول برای ۱۰ مرکز استان راه اندازی خواهد شد .

راه اندازی آزمایشگاه ملی دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به بررسی مقدماتی برای راه اندازی آزمایشگاه ملی دانشگاه پیام نور گفت: بررسی های مقدماتی برای تبدیل ساختار شبکه آزمایشگاه های دانشگاه پیام نور از وضعیت استانی به منطقه بر اساس اساسنامه دانشگاه و ایجاد مقدمات برای استقرار نظام ایز، HSE و استاندارد در آزمایشگاه های مرجع استان‌ها و همچنین تولید محتوای چند رسانه ای برای دروس آزمایشگاهی و کارگاهی در حال انجام است که در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

تبدیل ۴۰۰ عنوان کتب چاپی دانشگاه به نسخه همراه (موبایلی)

زمانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ عنوان کتاب خودآموز درسی در مدیریت تدوین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: تبدیل حدود ۴۰۰ عنوان کتاب از کتب چاپی دانشگاه به نسخه همراه (موبایلی) و برگزاری فراخوان هفتم تولید کتاب در صورت تصویب هیات رئیسه دانشگاه از دیگر اقداماتی است که در این زمینه در سال آینده انجام خواهد شد .

وی ضمن تاکید بر لزوم درآمدزایی از طریق امکانات موجود در حوزه مدیریت آمار و فناوری گفت: برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده است که امید است با اجرای آن در سال ۹۷ بتوانیم منابعی برای کسب درآمد دانشگاه ایجاد کنیم.

ایجاد کتابخانه دیجیتال و نرم افزار پیام مشرق

رئیس دانشگاه پیام نور ایجاد وب سرویس جامع بین سامانه های گلستان، کتابخانه دیجیتال و نرم افزار پیام مشرق، تاسیس و راه اندازی بخش اسناد و مدارک علمی در کتابخانه، راه اندازی بخش تصویر برداری و صحافی، ایجاد بانک اطلاعات علمی، غنی سازی منابع دیجیتال و منابع فیزیکی را از دیگر برنامه های حوزه پژوهشی دانشگاه دانست که در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد

  • نویسنده : زهرا سیفی
  • منبع خبر : خبرگذاری فردا