شهردار منطقه14 از اجرای ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی به مناسبت ایام سوگواری ام ابیها در محلات 21گانه دارالمومنین تهران خبرداد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر، بیش از۶۰عنوان برنامه مذهبی و فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت های مساجد، پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی و با مشارکت نوجوانان و جوانان متدین دارالمومنین تهران اجرا شده است.

سالاری پور با اشاره به لزوم معرفت افزایی و بهره گیری از دستاوردهای انقلاب اظهار داشت: در این راستا علاوه بر فضاسازی و تبلیغات محیطی با استفاده ازپرچم های ایران و اکران تبلیغات محیطی با مضامین مرتبط با ایام دهه فجر، مراسم و مناسک آئینی در مساجد منتخب منطقه و ویژه برنامه هایی چون غبارروبی مقبره شهدای گمنام ، برپایی ایستگاه های فرهنگی، برگزاری روضه های خانگی، مرثیه سرایی، اجرای تواشیح و قرائت دسته جمعی حدیث کساء در اماکن عمومی و مذهبی و….به اجرا درآمده است.

شهردار منطقه همچنین به برپایی آئین پخت سنتی سمنو پزان و برپایی موکب «مادر سادات» در محلات منطقه اشاره کرد و گفت : این مراسم و موکب ها که با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی با عنوان« چشمه های ولایت» برگزار شده، مورد اقبال شهروندان دارالمومنین تهران قرار گرفت.
به گفته وی دوره های شخصیت شناسی حضرت امام خمینی ره ، برپایی نمایشگاه و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات مرتبط با این ایام، برای آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت معنوی امام روح الله از دیگر برنامه های به اجرا در آمده با محوریت سرای محلات است..
شهردار منطقه در پایان با اشاره به مشارکت منطقه در برنامه دهه فجر ، از منطقه۱۴ به عنوان یکی از قطب های مذهبی تهران نام برد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مربوط به ایام فجر انقلاب با مشارکت اهالی بویژه حضور نوجوانان و جوانان دارالمومنین درحال اجراست و همه عاشقان اهل بیت (ع) از مناطق دیگر پایتخت با مراجعه به مساجد و هیئت های مذهبی منطقه می توانند از این برنامه ها بهره مند شوند.

  • نویسنده : میرصانع