شهرام ناظری در مراسم رونمایی از تازه‌ترین آلبومش، از پنج سال دوری از صحنه و علت آن گفت.

رونمایی از تازه‌ترین اثر شهرام ناظری – به گزارش خبرنگار فرهنگی سیاسی نیوز، مراسم رونمایی از آلبوم راز عشق با صدای شهرام ناظری، صبح امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در موزه سینما برگزار شد. این مراسم با پاسداشتِ علی نصیریان برای یک عمر فعالیت هنری همراه بود.

آلبوم راز عشق با آهنگسازی محمد ساعد از سوی انتشارات سروش تهیه شده است.

در این مراسم چند تن از هنرمندان به سخنرانی پرداختند که در ادامه متن صحبت‌هایشان را می‌خوانید:

علی نصیریان: ارادت خاصی به چند نفر از اهل موسیقی دارم. ابتدا ارادتمند آقای بنان بودم. بعدها که شجریان و ناظری به جامعه موسیقی معرفی شدند، شیفته صدای این دو نفر شدم. تمام آثارشان را دنبال می‌کردم.

شجریان بیشتر در فضای سنتی بود، ناظری اما نوآوری‌هایی در کارش دارد که بسیار جذاب است.

حمایت کردن از فرهنگ بسیار مهم و موسیقی و رقص یکی از ارکان مهم فرهنگ است. خودم شاگرد مهرتاش بودم، ایشان کارهای موزیکال انجام میداد. تئاترهایی که می‌خواندم و موسیقی ااشت بسیار گیراتر بود. موسیقی و آواز در خون ایرانی است و بدون آن حیات معنا ندارد.

پارسال فیلمی با نام نوروز بازی کردم که در اون نقش عمو نوروز را بازی می‌کنم. قطعاتی از موسیقی عامیانه در این فیلم اجرا می‌کنیم که بسیار جذاب هستند.

به بهانه تولد استاد

شهرام ناظری (زادهٔ ۲۹ بهمن ۱۳۲۸)موسیقی‌دان و خوانندهٔ اهل ایران است. او از خوانندگان شناخته‌شدهٔ موسیقی اصیل ایرانی و ملقب به “شوالیهٔ آواز ایران” است. مجمع انجمن آسیا وی را “هنرمند برتر آسیا”، روزنامهٔ نیویورک تایمز او را “بلبل فارسی” و روزنامهٔ کریستین ساینس مانیتور او را “لوچیانو پاواروتی ایران” نامیده‌است.

  • نویسنده : علی صادقی پری