اغتشاشات مهرماه 1401 در کنار خرابی ها و از دست دادن نیروهای انتظامی و نظامی و مردم بیگناه کوچه و خیابان که در پی داشت اگر با دیده یک منتقد بیطرف به این حوادث نگاه کنیم تجربیات گرانی را می توانیم ذخیره آینده ای کنیم که احتمال وقوع حوادثی از این دست و شاید هم شدیدتر زیاد خواهد بود.

اغتشاشات مهرماه ۱۴۰۱ در کنار خرابی ها و از دست دادن نیروهای انتظامی و نظامی و مردم بیگناه کوچه و خیابان که در پی داشت اگر با دیده یک منتقد بیطرف به این حوادث نگاه کنیم تجربیات گرانی را می توانیم ذخیره آینده ای کنیم که احتمال وقوع حوادثی از این دست و شاید هم شدیدتر زیاد خواهد بود لذا هر فتنه و اغتشاشی باید برای همه ما مردم تجربه ای باشد که در آن بتوانیم براحتی مهره ای پازل فتنه های دشمن را بازخوانی کرده و ضمن ایجاد یک سپر دفاعی برای نسل های آینده کشور و انقلاب اسلامی را از گزنده های گوناگون نیز حفظ کنیم.

در این نوشتار تلاش داریم تا به اثبات برسانیم که استحاله طلبان و براندازان در گذر زمان ضمن اینکه در روشها پیچیده تر عمل می کنند اما هدف همانی است که قبلا داشته اند و امروز با روشها و راه کارهایی به روز شده تر و آشکارتر پا به میدان گذاشته اند.

فتنه مهرماه ۱۴۰۱ نشان داد که این روند و تجریه ای است که بارها تکرار شده و خواهد شد و اگر قبول کنیم که با فروکش کردن هر فتنه، دیگر حادثه ای از این دست رخ نخواهد داد نوعی ساده لوحی افراطی خواهد بود که تاوانش را مردم کوچه و خیابان خواهند داد:

۱- بیاد دارید که تا اینزمان فتنه ها بیشتر در کدامیک از نقاط و یا مراکز فکری – فرهنگی رخ می داده است؟

۲- بیاد دارید تاکنون فتنه ها در کدام نقاط جغرافیایی شهرهای میهن اسلامی رخ می داده است؟

۳- بیاد دارید که چه جریان و یا جریانات و احزابی در سازماندهی و هدایت فتنه ها نقش پر رنگی داشته اند؟

۴- بیاد دارید کدام رسانه های مکتوب و مجازی داخلی و خارجی، آشکار و پنهان اجتماع ایفای نقش می کردند؟

۵- بیاد دارید چه کسانی رهبری فتنه ها را در این چهار دهه و سالها متمادی بر عهده داشته و به زعم خود با کمک تئوریسین های آمورش دیده مکاتب غرب کدامیک از مفاهیم فکری و آموزشی اساتید سیاسی – امنیتی غرب چراغ راه ایشان بوده و در میدان عمل نیز سعی در عملی کردن آن داشتند؟

۶- بیاد دارید که قبلا شعار فتنه گران در زیر پرچم ایران به دروغ منافع ملی و حفاظت از ایران را شعار حرکت خود اعلام می کردند ( نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران!) اما امروز همان پرچم را آتش می رنند و در لگد کوب پرچم ایران پرچم های تجریه طلبان را به اهتزاز! در آورده اند؟

۷- بیاد دارید زمانی را که هادیان فتنه های میدانی سیاستمداران بریده و پشیمان از گذشته ای بودند که به رزومه سوابق خود بسیار افتخار می کردند اما امروز اراذل و اوباش و قاتلان و تروریست ها و……. در خیابان به قتل و غارت جان و مال و ناموس مردم اقدام می کنند؟

۸-…

در کنار همه اینها باید بیاد داشته باشیم که باز هم رسانه ها به همراهی سلبریتی ها مجریان استراتژی شدند که با خون و آتش اموال و فرزندان این مرز و بوم قرین شده بود و این امر مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش قوه قضائیه و مجریان امر خواهد داشت که باید خاطیان و شورشیان را شدیدا مجازات و مردم نیز بدانند که دشمنان از یک خواسته سیاسی به خواسته صنفی – اقتصادی و از آن نیز در نهایت به اصلی ترین هدف خود که همانا تجزیه و نابودی ایران است رسیده اند و امروز آشکارا پرچم تجزیه طلبی را بلند کرده اند.

لذا باید همیشه بیاد داشته باشیم که تاوان امنیت امروزمان بسیار سنگین و افتخارآفرین در تنش زا ترین منطقه جهان است و استمرار آن با وحدت و همدلی و سرکوب شدید فتنه گران است که در غیر این صورت برای حفظ چارچوب منازل و نوامیس خود نیز ناوتان خواهیم بود.