​نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی به آمریکا نسبت به پیامدهای منطقه‌ای حمله برنامه ریزی شده اسرائیل به «رفح» در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ «احمد عبد الهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در این باره گفت: تهدیدهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به حمله زمینی به رفح در راستای وادار کردن مقاومت به چشم پوشی از شروطش است.

عبد الهادی عضو جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: حمله به رفح منجر به پاسخ و واکنش‌هایی در منطقه خواهد بود که آمریکا آن را نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: نتانیاهو قمار می‌کند؛ چراکه او هیچ شانس دیگری جز درگیر کردن آمریکا در جنگی که آن را نمی‌خواهد، ندارد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه، اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

وزارت خارجه مصر همچنین خبر داد: «ارتباط و تحرکات ما با طرف‌های مختلف به منظور دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه ادامه دارد.»

ارتش مصر طی روزهای گذشته با ایجاد موانع و سیم خاردار در مرز تدابیر امنیتی در این مناطق را تشدید کرده است.

گزارش‌ رسانه‌ای حاکی از آن است که مصر طی ۲ هفته گذشته و در چارچوب تدابیر امنیتی مرزی، حدود ۴۰ دستگاه تانک و نفربر زرهی به شمال شرق سینا گسیل کرده است.

در همین حال نشریه «یسرائیل هیوم» گزارش داد، مصر به تازگی پیام‌های جدی به صهیونیست‌ها داده، مبنی بر اینکه عبور پناهجویان فلسطینی از غزه به سینا توافقنامه صلح میان دو طرف را به خطر خواهد انداخت و مصر تاکید دارد که هرگز با عبور پناهجویان از سینا به خاکش موافقت نخواهد کرد.

این رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد نگرانی مصر از انتقال صدها هزار فلسطینی از غزه به سینا و ماندن آنها در آنجا است، به همین دلیل مصر به تل‌آویو اطلاع داده که به شدت مخالف گسترش دامنه درگیری تا رفح و کنترل تل‌آویو بر محور فیلادلفیا است.

به نوشته یسرائیل هیوم، در حال حاضر حدود ۱.۴ میلیون نفر از ساکنان نوار غزه که جمعیت‌شان حدود ۲.۲ میلیون نفر است، در رفح حضور دارند و مصر نگران است که عملیات رژیم صهیونیستی در این شهر به فرار دسته‌جمعی به سمت سینا منجر شود و از آنجایی که تل‌آویو به فلسطینی‌ها اجازه نمی‌دهد به خانه‌های خود واقع در بخش شمالی نوار غزه بازگردند، در واقع آنها گزینه دیگری جز فرار به سمت جنوب نخواهند داشت.

  • نویسنده : عبدی
  • منبع خبر : ایسنا