پرسپولیس در شرایطی مقابل گل‌گهر به برتری رسید که در اوسط نیمه دوم یک صحنه جنجالی در این دیدار رخ داد.

به گزارش سیاسی نیوز، پرسپولیس در شرایطی مقابل گل‌گهر به برتری رسید که در اوسط نیمه دوم یک صحنه جنجالی در این دیدار رخ داد. علیرضا بیرانوند ضربه سر مهاجم گل‌گهر را در شرایطی مهار کرد که به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه رد شده ولی داور تصمیم به ادامه مسابقه گرفت.

در در تصاویر منتشر شده که از نمای نزدیک‌تری گرفته شده وضعیت توپ و خط دروازه بهتر مشخص شده است. مهدی سیدعلی، کارشناس داوری در گفتگو با سایت فوتبال ۳۶۰ در خصوص این صحنه اعلام کرد که تمام توپ از تمام خط رد شده و داور تصمیم اشتباهی گرفته است.

در روزهایی که فوتبال حرفه ای جهان مجهز به VAR یا همان کمک‌داور ویدیویی فناوری رسمی داوری است؛ ما در ایران باید در سال های ۱۹۸۶ به سر ببریم، درست در زمانی که دیگو مارادونا بازیکن فقید آرژانتینی در نبودن این فناوری توانست در یک چهارم نهایی دیدار آرژانتین و انگلیس با کمک دست ش گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

و امروز، در ۲۰۲۳ توپی از دروازه گذشت، و به همان دلیل، یعنی نبودن این فناوری نتیجه بازی تغییر کرد.

بعد از حضور ستاره پرتقالی و جهان فوتبال در کشورمان و استقبال کم نظیر ایرانی ها از این بازیکن، بر همگان آشکار شد که ایرانی ها بیش از اینکه فوتبالیست باشند، فوتبال دوست هستند. و این پرسش دائما در ذهن فوتبال دوستان نقش میبندد که چرا VAR به ایران نمی آید؟!

حالا تا چه زمان باید منتظر ماند تا فوتبال ایران مجهز به این فناوری شود؛ به قول قدیمی ها، خدا داند.

دیگو مارادونا، بازیکن فوتبال پیشین آرژانتینی، برای توصیف یک گل که او در یک‌چهارم نهایی بین آرژانتین و انگلیس در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ به ثمر رساند، استفاده کرد. این گل در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ در ورزشگاه آزتکا در مکزیکوسیتی زده شد.[۱] از آنجا که داوران دیدگاه روشنی از بازی نداشتند و فناوری کمک داور ویدئویی هنوز وجود نداشت، گل توسط داوران تایید شد و این بازی با برتری ۲ بر یک آرژانتینی‌ها به لطف گل دوم این تیم توسط مارادونا، معروف به «گل قرن»، به پایان رسید. پس از مسابقه، دیگو مارادونا اظهار داشت که این گل «کمی با سر و کمی با دست خدا» به ثمر رسیده‌ است.

  • نویسنده : علی صادقی پری