مدتی است که از دانشگاه آزاد اسلامی اخبار نگران کننده ای ناظر بر برخی ناکارآمدی ها و بی عدالتی ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود؛ مجموعه تحولاتی که جدا از کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، صدای اعتراض برخی مقامات کشوری را نیز بلند کرده است. مثل سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب که اخیراً گلایه های خود را در قالب نامه ای خطاب به دکتر علی اکبر ولایتی مکتوب کرده است.

به گزارش سیاسی نیوز؛

آنچه این روزها زمینه ساز افزایش نگرانی ها پیرامون سبک و نوع مدیریت دانشگاه آزاد شده است، به مواردی مثل تفاوت در میزان پرداختی برخی مدیران و اساتید و کارکنان، سوء مدیریت در ثبت و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین در دوران شیوع ویروس کرونا، انتصاب و تزریق افرادی خارج از بدنه دانشگاه آزاد در سمت های مدیریتی، شائبه در نوع پذیرش اعضای هیأت علمی، افزایش بی رویه شهریه ها و… مرتبط است.

مجموعه عملکردهای انتقاد برانگیزی که زمینه ساز اعتراض فراوان دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد شده است و اخیراً نیز در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات جمع کثیری از آنها اقدام به برگزاری اعتراض حضوری کرده بودند.

حالا و در سایه همین مشکلات و کاستی ها، سردار حسین دهقان- مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و وزیر دفاع در دولت یازدهم طی نامه ای خطاب به دکتر علی اکبر ولایتی – رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد ضمن بر شمردن برخی اشکالات اساسی در دانشگاه از استمرار چنین رویه ای ابزار نگرانی کرده است.

در ادامه به متن نامه عیناً اشاره می شود:

جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی

ریاست محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

بااحترام و عرض ارادت همیشگی نسبت به برادر گرانقدر والسابقون نظام اسلامی

مدت هاست که هم در فضای مجازی و هم طی گزارشات واصله متعدد موجی از نارضایتی ها در دانشگاه آزاد حاکم شده است که یقینا با کنار گذاشتن نفسانیات، عمل به قانون، دوری از منافع تشکیلاتی و البته عمل به منویات مقام معظم رهبری بشود این موج پر دغدغه حاکم بر روان دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد را در اوج شیوع بیماری منحوس کرونا که به نوبه خود موجی از اضطراب و دلهره را تولید کرده است با درایت حضرتعالی و مسئولیت پذیری ریاست محترم دانشگاه بر طرف نمود.

همانگونه که مستحضرید برخلاف تفکرات تکنوکرات ها و مدعیان لیبرال اسلامی، که معتقدند نیروی انسانی برای هر سازمان هزینه است و برخی ها باید زیر چرخ دنده توسعه و یا به تعبیری تصمیمات نابجای برخی از مسئولان له شوند، اما شما که اهل تحقیق در حوزه اسلام هستید بهتر میدانید بر مبنای آموزه های دینی و فقهی نیروی انسانی چه در قالب دانشجوی دهه هفتادی و چه اعضای هیئت علمی در سنین جوانی، بزرگسالی و میانسالی یک سرمایه عظیم برای جامعه محسوب میگردد.

اما ریلگذاری فعلی در دانشگاه آزاد در آینده ای نه چندان دور میتواند کیان این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را مورد خدشه قرار دهد.

بنده به عنوان جز کوچکی از خادمان به نظام و مردم برای کمک به بحران پیش آمده آمادگی لازم را جهت برطرف نمودن مشکلات موجود اعلام میدارم تا با حل آن بتوانید همچون گذشته دانشگاهی فارغ از دغدغه، هیاهو، اضطراب و نگرانی داشته باشیم.

چراکه آینده انقلاب و نظام مقدس اسلامی با دعای خیر کارکنان ، تلاش علمی اعضای هیئت علمی و شکوفائی جوانان دهه هفتادی به نقطه ایده ال رهبر معظم انقلاب خواهد رسید

باتشکر

حسین دهقان

  • منبع خبر : شریان