قاطبۀ کارکنان شهرداری و بدنۀ این سازمان بزرگ را افرادی خدمت‌گذار و صادق می‌شناسم و به استفاده از ظرفیت‌های داخلی شهرداری و کارکنان آن و تلاش برای ثبات مدیریت شهری برای اکثر موارد، اعتقاد دارم.

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
«وَ ٱلَّذِینَ ٱسْتَجاٰبُواْ لِرَبِّهِمْ وَ أَقاٰمُواْ ٱلصَّلَوٰهَ وَ أَمْرُهُمْ شُورىٰ بَیْنَهُمْ وَ مِمّاٰ رَزَقْنَٰهُمْ یُنْفِقُونَ»
«آیۀ ۳۸ سورۀ شوری»

مردم عزیز و شریف شهر تهران

اکنون که به لطف الهی و به برکت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرصتی دوباره برای دمیده شدن هوای تازه و مشارکت مستقیم مردم در ادارۀ امور شهر و دیار خویش با برگزاری انتخابات، فراهم شده است، به پشتوانۀ تجربۀ سالیان متمادی خدمت در حوزۀ مدیریت شهری تهران و کارنامۀ روشن آن دوران، خود را در معرض انتخاب شما برای عضویت در ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش قرار داده‌ام.

امیدوارم به فضل و عنایت الهی و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر«عجل‌اﷲ تعالی فرجه‌الشریف» و دعای خیر مردم با خالص کردن نیت، برای خدمت با روحیه‌ا‌ی بسیجی که میراث گرانقدر دوران پرافتخار دفاع مقدس است، عمل به وظائف قانونی عضویت در شورا را سرلوحۀ کار خود قرار داده، در گزینش و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری تهران با تفاهم و همدلی سایر اعضای شورای اسلامی شهر که  منشأ خیر و صلاح است، به منظور تسهیل و تسریع کار مردم و با استفاده از روش‌های علمی در ادارۀ شهر کوشا باشم.

توجه به مختصات شهر اسلامی، حفظ هویت تاریخی و بافت قدیمی شهر، فرهنگ‌سازی و تبلیغ در مسائل مربوط به شهر را وظیفۀ خود دانسته و ارتباط دائمی با مردم را کلید دستیابی به این مهم می‌دانم. همچنین در راه مبارزۀ با فساد، رشوه‌خواری و تجمل‌گرائی در مدیریت شهری از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد و آن را از جملۀ وظائف مهم خود و سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران، می‌دانم.

بر خود وظیفه می‌دانم که از زمینه‌های بروز اختلاف بین شورا و شهرداری تا حد توان پیشگیری کنم، از انگیزه‌های جناحی که بازدارندۀ اصلی کار هستند پرهیز کنم، به هیچ عنوان در جنجال‌های سیاسی به جای عمل به وظائف قانونی وارد نشوم و مراقبت کنم که شهرداری از هر طریقی برای کسب درآمد قانون‌فروشی نکند.

بر اساس تجربۀ حضور در این عرصه و به منظور جلب مشارکت و اعتماد شهروندان و استفاده از دیدگاه‌های مردم در ادارۀ شهر به دنبال استقرار مدل‌های مشارکت شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری خواهم بود و از ایجاد بسترهای حضور گستردۀ مدیریت شهری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به منظور شفافیت بیش از پیش و بهره‌گیری از نظرات خبرگان در اتخاذ تصمیمات بهینه، حمایت خواهم کرد.

شفافیت اطلاعاتی شهر در سطح سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و توجه به اجرائی بودن و اثربخش بودن قوانین وضع شده توسط شورا و مبارزه با رانت‌های اطلاعاتی را پیگیری خواهم کرد و نظارت مؤثر، کارا و سیستمی بر اقدامات شهری و تلاش برای اصلاح قوانین و ضوابط دست و پاگیر، چابک‌سازی دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم را از جملۀ وظائف خود می‌دانم.

برای تقویت و توسعۀ درآمدهای پایدار شهر از طریق فرصت‌هایی که توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل حصول است تلاش خواهم کرد و به دنبال توسعۀ زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کسب‌وکارهای فعال در شهر تهران در تحقق شهری با خدمات نوین، در دسترس، شهروندمدار و زیست‌پذیر خواهم بود.

فارغ از شعارزدگی، ایجاد کمیسیونی برای مدیریت و راهبری موضوعات فناوری و نوآوری شهری، که طبعاً تحقق شهر هوشمند را به دنبال دارد، پیگیری خواهم کرد تا فرصتی برای توسعۀ زیرساخت‌های حقوقی حمایت از مجموعه‌های نوآفرین، خلّاق و دانش‌بنیان فراهم آید و سیاست‌های حمایتی برای تقویت و توسعۀ خدمات غیرحضوری هدفمند شود.

در خلاء قانونی مدیریت واحد شهری، حمایت از تحقق مدیریت یکپارچۀ شهری، متکی به ابزارها و راه‌کارهای فناورانه را، راه‌گشای دستیابی به این هدف والا می‌دانم و به ارتباط و تقویت روابط با حوزه‌های تخصصی و دستگاه‌های اجرائی و قوای محترم سه‌گانه به منظور همگرائی اقدامات شهری در جهت ارتقاء جایگاه شهر تهران در عرصۀ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اهتمام خواهم داشت.

قاطبۀ کارکنان شهرداری و بدنۀ این سازمان بزرگ را افرادی خدمت‌گذار و صادق می‌شناسم و به استفاده از ظرفیت‌های داخلی شهرداری و کارکنان آن و تلاش برای ثبات مدیریت شهری برای اکثر موارد، اعتقاد دارم.

لذا با اتکاء به عنایات الهی و برنامه‌های پیش‌گفته و با پرهیز از طرح شعارهای خیال‌پردازانه، ادعاها و قول‌های غیرواقعی، فریب‌دهنده و غیراصولی که موجب دامن‌زدن به انتظارات غیرمنطقی است و با پرهیز از اسراف در تبلیغات و با رعایت موازین اسلامی، ورود خود را به عرصۀ رقابت انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اعلام می‌نمایم. امیدوارم با رأی خود اینجانب را در ایفای رسالت و مسئولیتی که فراروی خویش می‌بینم یاری کنید، هرچند فرصت‌سوزی‌های دورۀ پنجم شورای شهر تهران، کار را سخت و دشوار نموده، اما امید به آینده همچنان باقی است.

علی‌اصغر قائمی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ مطابق با نیمۀ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲