دشمن از طریق این فضا وارد خانه‌های ما شده است لذا باید برای آن تدبیری اندیشید و گرچه ما مخالف فضای مجازی و بسته شدن آن و دیوار کشیدن به دور کشور نیستیم اما نباید اجازه دهیم هر میکروبی وارد خانواده‌های ما شود.

قم – یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی روی خانواده ها تاثیر می گذارد گفت: این فضا باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام‌ حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون، اظهار داشت: هدف سپاه پاسداران از ابتدا این بود که دارای معنویت خاصی باشد و با دیگر گروه‌ها فرق کند و به خاطر معنویتی که دارد حافظ نظام باشد.

وی گفت: سپاه پاسداران علاوه بر این‌که مسلح است از سلاح قوی دین نیز برخوردار است و نمی‌توان این معنویت را که سپاه دارد از آن گرفت.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر این که اساس و ذات سپاه ایمان، اخلاق و معنویت است، تصریح کرد: سپاهی حافظ نظام است که مؤمن به نظام باشد چه از نظر عقیده و چه از نظر عمل.

دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه‌های ما شده است

وی در ادامه به فضای مجازی پرداخت و ابراز داشت: دشمن از طریق این فضا وارد خانه‌های ما شده است لذا باید برای آن تدبیری اندیشید و گرچه ما مخالف فضای مجازی و بسته شدن آن و دیوار کشیدن به دور کشور نیستیم اما نباید اجازه دهیم هر میکروبی وارد خانواده‌های ما شود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: هرساله تعداد بسیاری از هموطنان در این مسافرت‌ها جان خود را از دست می‌دهند یا مجروح از کار افتاده می‌شوند که باید برای این موضوع هم چاره‌ای شود این درحالی است که نه خودروهای ما استاندارد هستند، نه رانندگان مقید به قوانین‌ هستند و نه جاده‌ها ظرفیت این همه خودرو را دارند.

تأکید بر تقویت ارتباط سپاه با روحانیت

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نیز در این دیدار، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سه مأموریت به روحانیت

سپاه واگذار کرده است که عبارت‌ است از

ارتقای معنویت، بصیرت دینی و

روحیه جهادی انقلابی.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار روحانی رسمی در سپاه وجود دارد، افزود: مراجع تقلید سرچشمه روحانیت هستند و سپاه برای این که ماندگار باشد باید ارتباطش با روحانیت تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، گفت: ما اعزامی‌های حوزه در نهاد سنگر نشین انقلاب هستیم که شما مراجع باید ما را تغذیه کنید تا ماندگار باشیم.

  • نویسنده : حسن رحیمی
  • منبع خبر : دانشجو